日本舞踊 - Japansk traditionell dans


Fick prova på att dansa japansk traditionell dans (en gren utav det som kallas för Nihon buyo) och ha på mig en äkta kimono på min skolas kulturdag. Det var otroligt vaaarmt! Under kimonon bär man en vit underklänning för att skydda kimonon mot ja, kroppsodör och annat trevligt och ja själva kimonon är inte särskilt tunn och sedan obin på det (det 'band' som håller ihop det hela så att säga) jadu, låt mig bara säga att det var väldigt varmt! Det var väldigt roligt (men svårt) att dansa japansk traditionell dans. Det är inte så mycket rörelser going on men det är väldigt precist och graciöst!

Jag och Johanna~

Kill-och tjejgruppen, notera att killarnas kimonos är alla i väldigt nedtonade färger. Lite tråkigt för the boys men färgglada kimonos i vackra mönster är till för women and women only!

Posera. Som en chef.

Den här lilla kvinnan var vår danslärare och tog emot oss i sitt fantastiska hus (som taget ur en japansk skräckfilm, med knarr och allt!!) hon är en väldigt känd dansare i Japan och har till och med arbetat ut sin egen stil av buyo. Vi fick se en liten show och det var fantastiskt!

Avslutade dagen med en teriyaki burgare på mos burger, Japans alldeles egen donken.

P.S Tyfonen var totalt lame, förvänatade mig så mycket mer action! Tydligen är en till på väg från Taiwan. Hoppas den ger lite mer spänning XD D.S

Kommentarer
Postat av: modern

Vilka upplevelser du får vara med om. En uppvisning är på sin plats när du kommer hem

2012-06-21 @ 16:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0