沖縄・Okinawa・Part 1

Första dagen i Okinawa hände det egentligen inte alltför mycket.. Vi fick hotellrummet, gick ner till hamnen och njöt av den här fina solnedgången, hittade en bar (efter många om och men) som ägdes av en gammal man som älskade jazz och där satt vi och diskuterade jazz och åt ost.

Det här var vårat slott, hotellet. Väldigt trevlig personal, fint rum och härligt spa på bottenvåningen

Hade köpt mig ett par skor innan resan (mind you, på bra REA!) som såg sådär fint resort-y ut 8D

På söndagen åkte vi till det här vackra stället, ön Zamami som ligger utanför Okinawa. Lite kuriosa är att på den här ön landade de första amerikanska trupperna inför slaget på Okinawa under andra världskriget..

Vid stranden Furuzamami beach så badade vi och snorklade flitigt!

Ungefär så här såg det ut under vattnet (bilden är från Churaumi akvarium som vi besökte senare under vistelsen) fast med mycket fler fiskar såklart! Fiskarna var inte alls särksilt skygga och simmade väldigt nära. Ibland nästan lite creepy eftersom jag inte är världens största fiskälskare men mestadels sjukt roligt!

På båten hem var man inte nådigt trött, tyvär kom vi lite sent och fick sova på bänkarna utomhus med håret alldeles salt trassligt och sand överallt. Men det var det värt!

Som ni kan se så brände jag mig gaanska rejält när jag snorklade trots solskydd 30! Nu har det blivit solbränna istället men aj aj som det brände under de första dagarna. Har filmat en hel del under resan och ska försöka sätta ihop något slags collage av det jag filmat (vilket är mest Lawler haha) och ha den uppe någon gång under nästa vecka så stay tuned for more haha 8D



Kommentarer
Postat av: Modern

Mysigt ni verkar ha haft det!

2012-08-04 @ 06:31:44
Postat av: daniel

Snorklingen verkade sjukt nice.

2012-08-05 @ 00:12:41
Postat av: Sara

Underbart! Saknar dig lillan,pussiduss!

2012-08-06 @ 10:01:22
Postat av: baka (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧ *:・゚✧*

omfg skorna SKORNA

2012-09-09 @ 00:10:01
URL: http://mymic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0